آشنايي با بيمه
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

شرايط عمومي بيمه نامۀ مسئوليت مدني كارفرما در برابر كاركنان

 

 
ماده 1- خطرهاي موضوع بيمه : صدمات بدني وارد به كاركنان شاغل بيمه گذار ناشي از مسئوليت مدني وي در حين انجام كار و در محل مورد بیمه و در ارتباط با موضوع کار بیمه شده مشروط بر آنكه مسئوليت بيمه گذار براي بيمه گر محرز باشد.
تبصره : منظور از جبران خسارت بدني مذكور در متن بيمه نامه،تأمين و جبران هزينه هاي پزشكي و همچنين جبران زيانهاي نقص عضو و فوت ناشي از حوادث مشمول بيمه نامه براي زيانديدگان موضوع بيمه و همچنين ارش و ديه در صورت رجوع زيانديده به مرجع قضایی
مي باشد.
ماده 2 استثنات : خسارتهاي معلول عوامل زيرولو اين كه بيمه گذار مسئول آنها شناخته شود از شمول تعهدات بيمه گر خارج است :
1/2- خسارت ناشي از عمد و تقلب بيمه گذار.
2/2- خسارت ناشي از وسائل نقليه موتوري تحت پوشش نمي باشد مگر آنكه صراحتا مورد تقاضاي بيمه گذار و مورد موافقت بيمه گر قرار گيرد.
3/2- خسارت ناشي از انفجار هسته اي و تشعشعات راديو اكتيو.
4/2- خسارت ناشي از جنگ،انقلاب،شورش،اعتصاب و عوامل ديگري ازاين قبيل.
5/2- محكوميت نقدي به نفع دولت و همچنين مجازاتهاي قابل خريد بيمه گذار.
6/2- خسارا ت وارد به اتباع خارجي فاقد مجوز كار معتبر از مراجع ذيصلاح .
7/2- خسارت ناشی حوادثی که به نوع فعالیت بیمه شده(موضوع کار)ارتباط مستقیم نداشته باشد،مگر اینکه صراحتاً مورد تقاضای بیمه گذار و مورد موافقت بیمه گر قرار گیرد.
ماده 3- وظايف بيمه گذار:
1/3- بيمه گذار بايد پيشنهاد بيمه را با رعايت دقت وصداقت تكميل وكليهْ اطلاعات راجع به موضوع بيمه را دراختيار بيمه گر قرار دهد.
2/3- بيمه گذارموظف است در طول مدت اعتباربيمه نامه هرگونه تغيير كمي و كيفي را كه در وضعيت طرح حاصل شود ويا تغييراتي كه در چگونگي ارتباط بيمه گذار با موضوع بيمه به وجود آيد،ظرف ده روز بصورت كتبي به اطلاع بيمه گر برساند.
3/3- بيمه گذارموظف است اقدامات لازم را كه هركس عرفاً براي جلوگيري از وقوع حوادث رعايت مي نمايد به عمل آورد.
4/3- بيمه گذار مكلف است وقوع هر گونه حادثه موضوع اين بيمه نامه وهمچنين هرنوع ادعا و يا مطالبه كاركنان عليه خود را كه به اين بيمه نامه مربوط شود اعم از اين كه مطالبه و ادعا كتبي يا شفاهي ويا بصورت ارسال اظهار نامه ويا اقامه دعوي در مراجع قضايي باشد، بدون فوت وقت در اولين زمان ممكن و حداكثر ظرف مدت پنج روز(به استثناي تعطيلات رسمي)از تاريخ اطلاع خود از آن به اطلاع بيمه‌گر برساند و نيز مكلف است متعاقبأ كيفيات مطالبه و يا دعوي، نام و نشاني مطالبه كننده و يا اقامه كننده دعوي و عنواني كه به موجب آن مطالبه خسارت و يا اقامه دعوي شده است، مشخصات زيانديده، نام و نشاني شهود احتمالي ،مبلغ مورد ادعا و هر گونه اطلاعات مشخصات و نكات ديگر مربوط به موضوع را كه بر آن وقوف دارد و هر نوع اسناد و مداركي را كه دراين باره در اختيار دارد به بيمه گر تسليم و بيمه گر را در تحقيقات و رسيدگي و دفاع كمك نمايد.
5/3- بيمه گذار بايستي جهت بازديد از محل حادثه و انجام امور كارشناسي همكاري لازم را با بيمه گر به عمل آورد.
ماده 4- تعهدات بیمه گر :
1/4- بيمه گر مكلف است حداكثر ظرف مدت 15 روز پس از دريافت اسناد و مدارك مورد نياز ويا حكم قطعي داير بر محكوميت بيمه گذار ، تعهدات خود را ايفا نمايد.
2/4- غرامت فوت بر مبنای درصد تقصیر بیمه گذارتعیین شده در مرجع قضایی و اعمال آن بر معادل ریالی ارزانترین نوع دیه رایج زمان صدور رأی صادره و حداكثر تا سقف تعهدات مندرج در شرايط خصوصي بیمه نامه محاسبه می گردد.
3/4- غرامت صدمات جسمانی زیاندیدگان بر اساس درصد تعیین شده در مرجع قضایی و اعمال آن بر معادل ریالی ارزانترین نوع دیه رایج زمان صدور رأی صادره و حداكثر تا سقف تعهدات مندرج در شرايط خصوصي بیمه نامه محاسبه می گردد.
4/4- در صورتیکه زیاندیدگان از غرامت پرداختی توسط سازمان تأمین اجتماعی استفاده نماید،تعهد بیمه گر عبارت است از مازاد غرامت تا میزان تعهدات مندرج در شرایط خصوصی بیمه نامه.
5/4- در صورت فوت هر یک از زیاندگان موضوع بیمه نامه جمع مبالغ پرداختی دیه نمی تواند از حداکثر تعهد بیمه گر،مذکور در بندهای 2 یا 3 « تعهدات بیمه گر» مندرج در شرایط خصوصی بیمه نامه حسب مورد تجاوز نماید.
 
6/4- قبول هر گونه مسئولیت و سازش در مورد خسارتهای بدنی از طرف بیمه گذاربدون موافقت کتبی بیمه گر فاقد اعتبار است مگر اینکه طبق مدارک مسئولیت بیمه گذار محرز باشد .
7/4- بیمه گذار متعهد است هرگونه اوراق قضایی مربوط به هردعوی مرتبط با موضوع این بیمه
نامه را اعم از اینکه از طرف مدعی خسارت یا دستگاههای قضایی دریافت نموده باشد.بی درنگ و حداکثر ظرف مدت 24 ساعت جهت بیمه گر ارسال دارد و در صورت تأخیرمسئول جبران ضرر و زیانهايی که از این طریق به بیمه گر وارد می شود خواهد بود.
8/4- حق سازش و حق دعوی تا میزان تعهد بیمه گر در کلیه مراجع و مراحل قضایی با بیمه گر است و بیمه گذار به موجب این بیمه نامه بیمه گر را وکیل با حق توکیل غیر ولو کرارأ می نماید که پرونده های مربوط را در مراجع قضایی با استفاده از کلیه اختیارات دادرسی تا میزان تعهد این بیمه نامه تعقیب نماید و در طول مدت جریان دعوی نباید اقدامی به عمل آورد که به حق بیمه گر لطمه وارد آورد ولی نسبت به مازاد تعهدات بیمه این بیمه نامه، بیمه گذار حق هر گونه اقدامی خواهد داشت.
9/4- بیمه گر می تواند با پرداخت حداکثر مبلغی که طبق این بیمه نامه برای هر حادثه متعهد است ویا این که اگر مبلغی قبلأ پرداخت نموده با پرداخت مابه التفاوت آن تا میزان حداکثر تعهد،اقدامات خود را در هر یک از مراحل قضایی متوقف و از خود سلب مسئولیت بنماید و در آن صورت رهبری و کنترل مذاکرات و جریانهای حقوقی و اقدامات قانونی مربوط به هر دعوی مرتبط با موضوع این بیمه نامه را به بیمه گذار واگذار و از ادامۀ مداخله خوداری نماید. بنابراین بیمه گر در برابر هر گونه دعوی بعدی مسئولیتی نخواهد داشت.
ماده 5- فسخ وبطلان بیمه نامه : این بیمه نامه ممکن است قبل از انقضای مدت با اخطار قبلی و کتبی بیست روزه از طرف بیمه گر یا بیمه گذار در موارد زیر فسخ شود :
از طرف بیمه گر :
1- در صورت عدم پرداخت حق بیمه و حق بیمۀ اضافی در سر رسید های معین .
2- در صورت تشدید خطر و عدم موافقت بیمه گذار به پرداخت حق بیمۀ اضافی مربوط.
3- در صورت کتمان یا اظهار خلاف واقع بیمه گذار به طور غیر عمد درباره وضعیت خطر واحراز این امر قبل از وقوع حادثه .
از طرف بیمه گذار :
در صورتی که کیفیت تشدید خطر کاهش یافته و یا از بین رفته و بیمه گر به تخفیف حق بیمه راضی نشود .
تبصره : در صورت فسخ از طرف بیمه گر،باید حق بیمۀ مدتی که باقی مانده است به صورت روز شمار محاسبه و به بیمه گذار برگشت شود و در صورت فسخ بیمه نامه از طرف بیمه گذار،
حق بیمۀ برگشتی بر اساس تعرفۀ کوتاه مدت محاسبه خواهد شد.
ماده 6- در صورتی که مسئولیت موضوع این بیمه نامه به موجب بیمه های دیگری نیز مورد تأمین قرار گرفته باشد،تعهد بیمه گر به تناسب مبلغی که خود بیمه نموده با مجموع مبالغ
 بیمه شده می باشد.
ماده 7- خسارت موضوع این بیمه نامه با اطلاع بیمه گذار مستقیمأ از طرف بیمه گر به شخص زیاندیده و یا ذی الحقوق او پرداخت خواهد شد و به محض پرداخت خسارت ،
 بیمه گردر مقابل بیمه گذار وشخص با اشخاص زیاندیده بری الذمه میگردد. در مورد هزینه های
پزشکی در صورتی که توسط بیمه گذار پرداخت شده باشد به بیمه گذار پرداخت خواهد شد .
ماده 8- نشانی واقامتگاه قانونی بیمه گذار همان است که در پیشنهاد بیمه و متن این بیمه نامه           
درج گردیده و بیمه گدار موظف است تغییر نشانی و اقامتگاه قانونی خود را به صورت کتبی به اطلاع بیمه گربرساند،در غیر این صورت نشانی و اقامتگاه قبلی بیمه گذار معتبر شناخته می شود.
ماده 9- این بیمه نامه بر مبنای اظهارات کتبی بیمه گذار مندرج درپیشنهاد بیمه تنظیم گردیده و هر گونه تغییری درآن به موجب الحاقی صادره از طرف بیمه گر خواهد بود.هرگاه مفاد الحاقی با موافقتهايی که بین طرفین به عمل آمده مطابقت نکند بیمه گذار موظف است ظرف پانزده روز از تاریخ صدور،تغییر یا تصحیح الحاقی را کتباً خواستار شود وگرنه اوراق مذکور قطعی تلقی خواهد شد .
ماده 10- مرور زمان: مرور زمان دعاوی ناشی از این بیمه نامه سه سال است که از تاریخ وقوع حادثه منشاء دعوی شروع می شود .
ماده 11- در مواردی که در این بیمه نامه ذکر نشده است بر طبق قانون بیمه و سایر قوانین جاری کشور عمل خواهد شد .
                          
شعار ما يادتون نره (بيمه كوثر سرچشمه آرامش)
                              (سهامي عام)

 




:: برچسب‌ها: بيمه , آشنايي با بيمه ,
:: بازدید از این مطلب : 1382
ن : روستایی
ت : 6 / 7 / 1390
.
مطالب مرتبط با این پست

موضوعات
دسته بندی محصولات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی