بيمه در زندگي
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

بيمه‌هاي‌ اشخاص‌ (عمر، حادثه‌، درماني‌) يكي‌ از شاخصهاي‌ شناخته‌ شده‌ براي‌ سنجش‌ ميزان‌ تأمين‌ و رفاه‌ مردم‌ كشورهاست‌ و  كشورهايي‌ كه‌ افراد آن‌ به‌ فراخور نياز خود از اين‌ تأمين‌ برخوردارند، با اطمينان‌ و اعتماد بيشتري‌در برنامه‌ريزي‌ توسعه‌ و گسترش‌ جامعه‌ خويش‌ مشاركت‌ مي‌نمايند.
بيمه‌هاي‌ عمر در مراحل‌ بدوي‌ خود برپايه‌ اصول‌ علمي‌ و فني‌ در رابطه‌ با جدولهاي‌ حق‌ بيمه‌ و نحوه‌ انتخاب ‌مخاطرات‌ پايه‌گذاري‌ نشده‌ بود و در واقع‌ پيدايش‌ جدول‌ مرگ‌ و مير(2) نقطه‌ عطفي‌ در تاريخچه‌ بيمه‌ عمر محسوب‌مي‌شود و به‌ همين‌ دليل‌ امروزه‌ بيمه‌گران‌ در زمان‌ گزينش‌ بيمه‌گذاران‌ عوامل‌ زير را براي‌ قبول‌ يا رد يك‌ پيشنهاد وتعيين‌ حق‌ بيمه‌ مناسب‌ وضعيت‌ سني‌ و سلامت‌ بيمه‌گذار در نظر مي‌گيرند.
1-سن
در بيمه‌هاي‌ عمر، سن‌ بيمه‌گذار عامل‌ اصلي‌ تعيين‌ نرخ‌ حق‌ بيمه‌ به‌ شمار مي‌رود و به‌ همين‌ دليل‌ جداول‌ حق‌ بيمه‌با كاربرد جدول‌ مرگ‌ و مير، هزينه‌هاي‌ بيمه‌گر و نرخ‌ سود حاصل‌ از سرمايه‌گذاري‌ تنظيم‌ مي‌شود
2- وضعيت‌ جهاني‌
ساختار فيزيكي‌ بدن‌ انسان‌ يكي‌ از عوامل‌ مهم‌ و تعيين‌ كننده‌ در انتخاب‌ و يا رد شخص‌ متقاضي‌ بيمه‌ عمر به‌حساب‌ مي‌آيد. پيشرفت‌ علم‌ پزشكي‌ و تشخيص‌ پزشكي‌ و آزمايشهاي‌ متعددي‌ كه‌ انجام‌ مي‌شود بيمه‌گر را دروضعيت‌ كاملا مناسبي‌ قرار مي‌دهد تا با آگاهي‌ نسبت‌ به‌ پذيرش‌ يك‌ بيمه‌ شده‌ با نرخ‌ استاندارد و يا غيراستاندارد و يااضافه‌ نرخ‌ پزشكي‌ بيمه‌نامه‌ عمر صادر كند.
3- تاريخچه‌ سلامتي‌ خانواده
بسياري‌ از آمار و تجربه‌ها نشان‌ داده‌ كه‌ عمر طولاني‌ و زياد يك‌ امر موروثي‌ در خانواده‌هاست‌. عمرطولاني‌ ممكن‌ است‌ ريشه‌ در توارث‌ و يا محيط و شرايط زيست‌ خانواده‌ داشته‌ باشد. بعضي‌ از بيماريها موروثي‌ است‌ و به‌ همين‌ دليل‌ علت‌ مرگ‌ والدين‌ و يا ساير اعضاي‌ خانواده‌ مي‌تواند در زمان‌ پذيرش‌خطر عامل‌ تعيين‌ كننده‌ محسوب‌ شود.




:: برچسب‌ها: بيمه ,
:: بازدید از این مطلب : 1265
ن : روستایی
ت : 17 / 8 / 1390
.
مطالب مرتبط با این پست

موضوعات
دسته بندی محصولات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی