عنوان خبر:27درصد پرتفوی بیمه کوثر را بیمه های عمر تشکیل می دهد
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

 

 

 «حتی اگر تولد یک شرکت جدید بیمه برای سهامداران آن منفعت داشته باشد، برای جامعه سود چندانی ندارد.»

مدیر فنی شرکت بیمه کوثر در این گفت‌وگو اختصاصی با پاسگاه اطلاع رسانی صنعت بیمه نظر خود را درباره موضوعات مختلف صنعت بیمه تشریح کرد.

از برنامه‌های خاص بیمه کوثر که مشابه آن کمتر در دیگر شرکت‌های بیمه‌ای مشاهده شده است، سفرهای استانی شما به‌عنوان مدیر فنی است. این سفرها چه تاثیری در بهبود عملکرد کارکنان بیمه کوثر در نقاط مختلف کشور داشته است؟با توجه به اینکه شرکت بیمه کوثر در سال‌های ابتدایی فعالیت خود است، برای آغاز و تثبیت فعالیت‌ها گاهی نیاز به حضور در شعبه و بررسی مشکلات است و این موضوع توسط سایر مدیران و کارکنان نیز انجام می‌گیرد. ضمن اینکه گاهی اوقات حضور در شعبه آثار مثبت دیگری نیز در پی خواهد داشت.

چشم‌انداز بیمه کوثر از نظر تعداد نمایندگی‌ها تا پایان سال‌جاری، چه‌قدر است؟  شبکه فروش در شرکت بیمه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برابر برنامه‌ریزی انجام شده در ابتدای سال 91 ایجاد 600 نمایندگی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته بود که به حول و قوه الهی این مهم تاکنون محقق شده است. در حوزه گسترش شبکه فروش، بعدکیفی و پراکندگی متوازن نمایندگی‌ها در کشور اولویت اصلی ما در سال 92 خواهد بود.

بیش‌ترین تعداد نمایندگی‌های بیمه کوثر، پس از استان تهران، در کدام استان‌ها تمرکز یافته است؟  مازندران و اصفهان و آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و فارس

شما مولف کتاب «مدیریت ریسک و مدیریت بحران در دفاع غیرعامل» هستید. این کتاب را در پاسخ به چه نیازی تالیف کردید؟ استقبال از این کتاب طی مدتی که از انتشار آن می‌گذرد چگونه بوده است؟  همه افراد در قبال جامعه یک مسئولیت دارند که باید در کنار امور شخصی به آن هم اهمیت بدهند. در کتاب مذکور سعی شده یک مفهوم‌سازی در رابطه با نحوه مقابله با خطر در سطوح ملی و سازمانی ارائه شود. لذا هدف کتاب مدیران سازمان‌ها هستند. با توجه به پیچیدگی‌های اجتماعی، تعریف مفاهیم و جانمایی مناسب آن ها در کنار یکدیگر می‌تواند در تمام زمینه‌ها ازجمله هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی موثر واقع شود. منابع در این راستا باید به‌درستی مدیریت شوند. از طرفی آغاز کتاب به تعریف مفاهیم مرتبط با ریسک پرداخته شده و با موضوع بیمه به‌عنوان یکی از راهکارهای انتقال ریسک کتاب خاتمه یافته است.

بیش‌ترین حجم بیمه‌نامه‌های صادرشده توسط بیمه کوثر، احتمالا پس از شخص ثالث، مربوط به کدام رشته‌های بیمه‌ای است؟بیشترین حجم بیمه‌نامه‌های صادره پس از ثالث مربوط به بیمه‌های عمر است.

به نظر شما اساسی‌ترین آسیب موجود در حوزه بیمه‌های عمر و زندگی چیست و چگونه می‌توان در جهت رفع آن و فراگیر کردن این نوع بیمه‌ها کوشید؟  اساسی‌ترین آسیب در این حوزه تورم است که یک متغیر خارج از صنعت بیمه است. در حوزه نرم‌افزاری نیز صنعت بیمه با فقر نرم‌افزار مناسب در این رشته مواجه است. همچنین ریسک سرمایه‌گذاری بلند مدت منابع حاصل از بیمه‌های عمر نیز یکی از چالش‌ها است.

اجباری شدن برخی بیمه‌ها مثل بیمه مسئولیت، حوادث و آتش‌سوزی تا چه میزان می‌تواند در گسترش فرهنگ بیمه نزد عموم افراد اجتماع موثر باشد؟ اجباری شدن می‌تواند گسترش فرهنگ بیمه کمک کند، اما نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و مدون میان‌مدت هستیم تا نتیجه‌بخش عمل کرده باشیم. البته اجباری شدن به تنهایی کافی نیست. مثلا ما مصوبه‌ای در مجلس در خصوص بیمه آپارتمان‌های مسکونی داشتیم، اما اجرایی نشده است.

شما در حوزه مسئولیت خود چه اقداماتی در ارتباط با افزایش پرتفوی بیمه‌های عمر و زندگی صورت داده‌اید؟ ما اکنون در حال ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه فروش بیمه‌های زندگی در استان‌ها هستیم. این رشته نسبت به سایر رشته‌ها حساسیت‌های ویژه‌ای دارد که بدون ایجاد زیرساخت‌ها اعم از نرم‌افزار، سخت‌افزار، نیروی انسانی و سایر تدابیر نمی‌توان به آینده‌اش امیدوار بود.

ظرفیت ایجاد بیمه‌های اختصاصی جدید در کشور چقدر است؟ نقش بیمه مرکزی و عملکرد آن را در این رابطه چگونه ارزیابی می‌کنید؟  ظرفیت ایجاد بیمه‌های جدید کم نیست، اما ایجاد توانمندی مورد نیاز توسط شرکت‌های بیمه می‌تواند از طریق تحریک تقاضای بیمه توسط جامعه تشریح شود.

افزایش تعداد شرکت‌های بیمه‌ای را با توجه به صدور مجوز قطعی دو شرکت و صدور مجوز برای سه شرکت دیگر در آینده نزدیک، برای صنعت بیمه کشور مفید می‌دانید یا خیر؟ لطفا دلایل خود را تشریح کنید.  ما اکنون در صنعت بیمه ضعف در نیروی متخصص فنی بیمه داریم، بسیاری از شرکت‌ها با وجود چندین سال فعالیت هنوز نتوانسته‌اند شبکه فروش خود را کامل کنند. در بعضی رشته‌ها نیز ضعف دارند، ترکیب پرتفوی شرکت‌ها هم متوازن نیست. در شرایط فعلی به نظر می‌رسد حتی اگر تولد یک شرکت جدید بیمه برای سهامداران آن منفعت داشته باشد، برای جامعه سود چندانی ندارد.

ادغام شرکت‌های بیمه‌ای ضعیف پس از اعلام نتایج رتبه‌بندی پژوهشکده بیمه در پایان سال‌جاری، از طرح‌های بیمه مرکزی است. آیا با این طرح موافقید؟  شرکت‌های بیمه، به‌ویژه شرکت‌های خصوصی دارای مالک خصوصی هستند و از نظر حقوقی باید موضوع ادغام آن‌ها بررسی و امکان‌سنجی شود. اما اگر هدف از ادغام، جلوگیری از ورود صدمه به بیمه‌گذاران این شرکت‌هاست، ادغام را راه حل مناسبی نمی‌دانم. یک شرکت باید تاوان تصمیمات بد خود را بدهد.

شرکت‌های بیمه چگونه می‌توانند اقشار کم‌درآمد را به بیمه‌های عمر و زندگی ترغیب کنند؟  با توجه به ماهیت بیمه عمر در پرداخت به‌صورت ماهانه، سالیانه و یک‌جا این امکان به افراد مختلف با هر درآمدی داده می‌شود که بتوانند حتی با سرمایه‌های اندک خود بیمه عمر و سرمایه‌گذاری را خریداری کنند. این مزیت و انواع خدمات دیگری که در بسته بیمه عمر شرکت‌ها عرضه می‌شود، باعث تمایز بیمه از پس انداز بانکی است.

بیش‌ترین طیف متقاضیان بیمه عمر در شرکت بیمه کوثر، چه کسانی هستند؟   با توجه به سیاست شرکت مبنی بر فروش بیمه‌نامه به‌صورت گروهی در شرکت بیمه کوثر، بیشترین طیف متقاضیان را کارمندان و کارکنان دولت و سایر شرکت‌ها تشکیل می‌دهند. با توجه به انجام بازاریابی توسط نمایندگان حقیقی و حقوقی در سطح کشور برای فروش بیمه عمر به‌صورت انفرادی، سهم این بخش نیز در حال افزایش است.

سهم بیمه‌های عمر و زندگی و سرمایه‌گذاری در کل پرتفوی شرکت بیمه کوثر، چه‌قدر است؟ رشته عمر 27 درصد کل پرتفوی شرکت را تشکیل می‌دهد.

 




:: موضوعات مرتبط: اطلايه , ,
:: بازدید از این مطلب : 1390
ن : روستایی
ت : 13 / 10 / 1391
.
مطالب مرتبط با این پست

موضوعات
دسته بندی محصولات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی