موارد تحت پوشش بیمه مسئولیت سایبري
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش ریسک نیوز،امروزه تعداد کمی از تجار، فعالیت‌های خود را از طریق روش‌های سنتی مانند چاپ آگهی‌های کاغذ و یا تبلیغات گفتاری به دیگران معرفی می‌کنند؛ اکثر آنان اکنون برای تبلیغ کالاهای خود یا وب سایتی مخصوص به خود دارند و یا از فضاهای آن لاین گوناگون بهره می‌برند. همچنین بسیاری از فعالیت‌های روزانه آنان از طریق فضای آن لاین صورت می‌گیرد، مانند فرستادن اطلاعات مهم از طریق ایمیل.

 
اما در حالی که استفاده از این تکنولوژی بسیار موثر و کارآمد است، استفاده از فضای وب خطرات و تهدیداتی را هم به دنبال دارد. در این شرایط است که داشتن بیمه مسئولیت فضای سایبر مطرح می‌شود.
 
 بیمه کوثر
بیمه مسئولیت فضای سایبری چه مواردی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟
اینکه بیمه مسئولیت سایبر چه مواردی را تحت پوشش قرار می‌دهد، به بیمه نامه‌ای بستگی دارد که شما آن را خریداری کرده‌اید و این مسئله نیز با اندازه و ماهیت فعالیت‌های تجاری شما در ارتباط است. حتی فعالیت‌های تجاری کوچک که با اطلاعات امنیتی و حساس در ارتباط هستند نیز ممکن است به این نوع از بیمه احتیاج داشته باشند.
 
همچنین شما بسته به این موضوع که چه کاری را انجام می‌دهید ممکن است به بیمه نامه‌ای احتیاج داشته باشید که اتفاقات خاص را تحت پوشش قرار دهد؛ اطلاعاتی مانند تخلفات کپی رایت، گم شدن اطلاعات (که جایگزین شدن آنان مستلزم زمان خاصی است، یا به مشتری شما تعلق دارد و یا نمی‌توانید آن را جایگزین کنید و باید خسارت‌های آن را جبران کنید)، یا قطع شدن اینترنت شما به دلایل خاص، که در این شرایط دیگر نمی‌توانید فعالیت‌های تجاری خود را در زمان مناسب انجام دهید.
 
خسارت‌های ناشی از حمله ویروس‌ها به کامپیو‌تر و تجارت شما نیز ممکن است تحت پوشش قرار بگیرد. البته بهترین راه برای مقابله با چنین اتفاقاتی آن است که در مرحله نخست فایل‌های ناآشنا را باز نکنید و برای سیستم خود آنتی ویروس خوبی را خریداری کنید. اما اگر اتفاقات فاجعه آمیز رخ داد و کامپیو‌تر شما (و شاید شبکه شما در صورتی که از چندین کامپیو‌تر استفاده می‌کنید) مورد حمله قرار گرفت و فعالیت شما (و تجهیزاتتان) متوقف شد، بیمه مسئولیت سایبر بدون زحمت، هزینه و ناراحتی خسارت‌های ناشی از این اتفاقات را جبران می‌کند.
 
بیمه مسئولیت سایبر خسارت‌ها گروه‌های سوم را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد و خسارت‌های وارد شده در زمانی که اینترنت شما قطع شده بود را نیز جبران می‌کند.
 
لازم به  یادآوری است اگر فعالیت تجاری شما از طریق اینترنت و یا کامپیو‌تر و تجهیزات اینچنینی انجام می‌شود، خرید یک بیمه نامه مسئولیت فضای سایبر را نیز در برنامه خود قرار دهید.
 
گفتنی است  پیش از این آژانس امنیت اطلاعات و شبکه اروپا (ENISA) در گزارشی اعلام کرده بود که در حالی که امنیت سایبری نگرانی عمده‌ای برای سیاست مداران، تجار و شهروندان اروپا به وجود اورده است اما پوشش‌های سنتی ارائه شده توسط بیمه گذاران در اروپا، به طور کامل با خطرات دیجیتال مقابله نمی‌کند.
 
در این گزارش آمده بود در صورت شروع به کار بازار بیمه سایبری شهروندان و بازرگانان اروپا از محافظت بهتر سیستم‌های رایانه‌ای و داده‌های خود بهره‌مند خواهند شد.
 
آژانس امنیت اطلاعات و شبکه اروپا در گزارش خود تاکید کرده بود که موانع توسعه بازار بیمه سایبر موثر عبارتند از فقدان داده‌های آماری در میزان ریسک و عدم اطمینان در مورد نوع خطری که باید بیمه شود.
 
مدیر اجرایی آژانس امنیت اطلاعات و شبکه اروپا گفت که این گزارش نشان می‌دهد که پتانسیل برای بیمه نامه امنیت سایبری در اروپا وجود دارد و تدوین قوانین باید توسط بازار بیمه پیشگیرانه-محور انجام شود.
 

او ادامه داد که قرار دادن هزینه‌های صحیح در حوادث سایبر و نشان دادن مزایای این اقداماتبه بهبود  تدابیر امنیتی کمک می‌کند.




:: موضوعات مرتبط: اطلايه , ,
:: بازدید از این مطلب : 892
ن : روستایی
ت : 19 / 8 / 1391
.
مطالب مرتبط با این پست

موضوعات
دسته بندی محصولات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی