برای جلوگیری از تخلفات: سیستم جامع بیمه راه اندازی می شود
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

اخبار پولی مالی- بیمه مركزی، سندیكای بیمه گران و نیروی انتظامی در اواخر سال 1390 تفاهم نامه سه جانبه ای را منعقد كردند كه بندهایی از آن مربوط به تبادل اطلاعات است و در صورتی كه این سیستم به طور كامل فعال شود، اطلاعات به روز و تخلفات در بخش های مختلف كاهش می یابد، ضمن آنكه این امر در تعیین حق بیمه نیز موثر است. به گزارش اخبار پولی مالی، سیدمرتضی حسنی عقدا، سرپرست معاونت نظارت بیمه مركزی از راه اندازی سیستم جامع جلوگیری از تخلف و تقلب در صنعت بیمه در آینده نزدیك خبر داد و گفت:این سیستم در حال حاضر در بخش صدور و تعیین خسارات بیمه اتومبیل متمركز است و در مراحل بعدی سایر رشته ها از جمله آتش سوزی و باربری به آن اضافه می شود.سرپرست معاونت نظارت بیمه مركزی با بیان اینكه بیشترین حجم فعالیت شركتهای بیمه در بخش بیمه شخص ثالث است  افزود: بیمه مركزی از سال های گذشته بانك اطلاعاتی را تعریف كرده تا بتواند مراحل صدور و پرداخت خسارت را كنترل كند و برای شروع بیمه خودرو را هدف گذاری كرده است.البته هنوز این سیستم دارای نواقصی است و برخی از شركت ها نتوانسته اند تاكنون اطلاعات خود را به روز كنند.عقدا، تبادل اطلاعات با برخی از مراجع را از دیگر بخش های مورد تاكید این سیستم عنوان كرد و افزود: بیمه مركزی، سندیكای بیمه گران و نیروی انتظامی در اواخر سال 1390 تفاهم نامه سه جانبه ای را منعقد كردند كه بندهایی از آن مربوط به تبادل اطلاعات است و در صورتی كه این سیستم به طور كامل فعال شود، اطلاعات به روز و تخلفات در بخش های مختلف كاهش می یابد، ضمن آنكه این امر در تعیین حق بیمه نیز موثر است.سرپرست معاونت نظارت بیمه مركزی اظهار امیدواری كرد كه بزودی این سیستم جامع به طور كامل در صنعت بیمه راه اندازی شود تا ضمن تسریع در صدور و دقت در پرداخت خسارت ،از حجم تخلفات و تقلبات كاسته و سرویس دهی مناسب تری انجام شود.هر چند تقلب و تخلف همواره وجود دارد و نمی توان گفت كه در هیچ جای دنیا تقلب وجود ندارد، اما بیمه مركزی تلاش دارد تخلفات را در این صنعت به حداقل كاهش دهد.سرپرست معاونت نظارت بیمه مركزی با بیان آنكه نمی توان درصد تخلفات را در صنعت بیمه تعیین كرد ،  و به ایرنا گفت: بخشی از تخلفات به بیمه مركزی منعكس می شود و واحد بازرسی وظیفه پیگیری آن را دارد، اما از آنجا كه بخش عمده ای از مشكلات در شركت ها پیگیری می شود، نمی توان آمار دقیقی در خصوص آن ارایه كرد.عقدا با بیان اینكه میزان تخلف و تقلب در رشته هایی كه مراجعه بیشتری دارند، به طور طبیعی بالاتر است ، افزود: بر همین اساس شركت هایی كه در رشته خودرو فعال هستند ، بیشتر از سایر شركت ها با مشكلات مواجه هستند.بیمه مركزی در راستای استقرار واحدهای حسابرسی داخلی و بازرسی در شركت ها اقداماتی را انجام داده است و تاكید بر سیستم خود كنترلی شركت ها دارد.این امر سبب می شود كه سیستم كنترل داخلی در شركت ها مستقر شود و بیمه مركزی واحدهای مرتبط با این موضوع را بازرسی می كند.همچنین بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه ، نظارت بر نمایندگان و شبكه فروش كه در گذشته بر عهده بیمه مركزی بود با ابلاع آیین نامه هایی به شركت ها واگذارشده است و بیمه مركزی نظارت بر نحوه نظارت آنها دارد یا به عبارت دیگر بیمه مركزی نظارت عالی نسبت به شبكه فروش شركت های بیمه دارد.همچنین برای افزایش حجم نظارت ها بیمه مركزی نظارت در محل را افزایش داده به نحوی كه واحدهای خود را به صورت دوره ای در استان های مختلف مستقر می كند تا ابعاد فنی وعملیات شركت ها در بخش شعب و نمایندگان مورد ارزیابی قرار گیرد.در صورتی كه فعالیت شركت ها دارای مشكلاتی باشد به طور قطع در خصوص آن تصمیم گیری می شود






:: موضوعات مرتبط: اطلايه , ,
:: برچسب‌ها: بیمه مسئولیت عمومی , بیمه , سیستم جامع بیمه راه اندازی می شود , بیمه کوثر , بیمه ایران , بیمه دانا ,
:: بازدید از این مطلب : 956
ن : روستایی
ت : 23 / 3 / 1391
.
مطالب مرتبط با این پست

موضوعات
دسته بندی محصولات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی