بیمه حوادث غیرمترقبه برای ساختمان ها تهیه شد
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی تاکید کرد : مردم شریف ایران شایسته بهترین ها هستند و کیفی سازی و ارتقای سطح کیفی ساختمان ها از حقوق مسلم شهروندان است که باید به شکل ویژه ای به این موضوع پرداخته شود.

به گزارش شبکه ایران به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، سید محمد کریمی گفت: پیام اصلی بیمه ،آرامش بخشی و لقای اطمینان به جامعه است که این پیام در حوزه ساخت و ساز و کیفیت ساختمان سازی، کاربرد خاصی دارد.


کریمی با انتقاد از برخی شیوه‌های سنتی ساخت و ساز و بافت‌های ناهمگون، تصریح کرد : ساخت بناهای جدید در میان بافت های فرسوده یک آسیب جدی است و احتمال ریزش ساختمان های مجاور را افزایش می دهد.


رئیس کل بیمه مرکزی از بیمه ساختمان های مسکونی به مدت 10 سال بر اساس امضای تفاهم نامه پیاده سازی نظام جامع بیمه های تخصصی مهندسی ساختمان و شهرسازی خبر داد و گفت: میزان حق بیمه ساختمان بر اساس استحکام ساختمان تعیین و به مالکان ارائه می شود.


کریمی ظهار داشت: یکی از احکام برنامه پنجم کشور، در خصوص بیمه های ساختمانی است که شرکت های بیمه را مکلف به پوشش ساختمان ها و مهندسین کرده است.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: بیمه حوادث غیر مترقبه در کشور ما برای کمتر از 10 درصد ساختمان ها تهیه شده است در حالی که بخش بسیار زیادی از ساختمان های موجود در ایران در معرض خطرهای مانند سیل و زلزله قرار دارد.


وی افزود: پرداخت حق بیمه برای پوشش حوادث غیرمترقبه ناچیز است، اما محیط امنی را فراهم می کند که در زمان وقوع حادثه مردم نگران مشکلات ایجاد شده برای ساختمان خود نباشند.


کریمی افزود: هم اکنون کمتر از ده درصد مالکان ساختمان های کشور بیمه نامه حوادث ناشی از حوادث غیر مترقبه را دریافت کرده اند که این به هیچ وجه آمار خوبی نیست و باید در این زمینه فرهنگسازی شود.


وی خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته مردم پس از وقوع حوادث به جای این که برای دریافت کمک از دولت استمداد کنند به سراغ شرکت های بیمه می روند که این امر باید با همراهی همه دستگاه های ذیربط در کشور ما نیز نهادینه شود.


رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این که بیمه، مسئولیت ریسک های جانی و مالی ناشی از حوادث ساختمان را تقبل می کند ، گفت: نقش سازمان نظام مهندسی در کیفی سازی ساختمان ها غیرقابل انکار است و امیدواریم با نظارت دقیق و تمهیدات ویژه خسارت مربوط به ساختمان به حداقل برسد.


وی افزود: در خصوص بیمه نامه حوادث غیر مترقبه نیز امیدواریم شرایط به گونه ای پیش برود و این بیمه نامه در سال های آینده برای تمامی ساختمان ها اجباری شود.


کریمی در پایان ضمن تقدیر از تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه از آنان خواست کرد
مثل همیشه چشم بینای دستگاه های نظارتی و اجرایی باشند و با استمرار فعالیت خود به کاهش حوادث و تلفات انسانی در حوادث مربوط به ساختمان کمک کنند.


تفاهم نامه پیاده سازی نظام جامع بیمه های تخصصی مهندسی ساختمان و شهرسازی میان مسئولان بخش بیمه و سازمان نظام مهندسی ساختمان امضا شده است.
 




:: موضوعات مرتبط: اطلايه , ,
:: برچسب‌ها: بیمه , بیمه کوثر ,
:: بازدید از این مطلب : 1074
ن : روستایی
ت : 14 / 2 / 1391
.
مطالب مرتبط با این پست

موضوعات
دسته بندی محصولات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی