در پی افزایش نرخ دیه به 94 میلیون؛مخالفت بیمه مرکزی با افزایش 40 درصدی حق بیمه شخص ثالث
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 افزایش 40 درصدی نرخ دیه، از احتمال عدم موافقت بیمه مرکزی با افزایش 40 درصدی حق بیمه شخص ثالث خبر داد.  در مورد افزایش نرخ دیه به 94 میلیون و 500 هزار تومان در سال آینده، اظهار داشت: طبق قانون بیمه شخص ثالث، حق بیمه متناسب با نرخ دیه افزایش پیدا خواهد کرد.  قوه قضائیه قوه مستقلی است که می تواند براساس قوانین شرع نسبت به اعلام نرخ دیه اقدام کند و به تناسب این موضوع نیز حق بیمه ها افزایش پیدا می کند.
مدیر عامل شرکت بیمه کوثر در پاسخ به این سوال که، آیا قرار است حق بیمه شخص ثالث نیز به تناسب افزایش 40 درصدی نرخ دیه به همین میزان افزایش پیدا کند، ضمن اظهار بی اطلاعی از تصمیم بیمه مرکزی با افزایش 40  احتمالا بیمه مرکزی با افزایش 40 درصدی حق بیمه موافقت نخواهد کرد. شکی نیست که خسارت زیادی به شرکت های بیمه ای وارد می شود اگرچه رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کردند که شرکت های بیمه ای از این محل زیان 500 میلیاردی را متحمل می شوند اما پیش بینی ما و سندیکای بیمه گران بر زیان 2 هزار میلیاردی است. وی البته از توافق کلی شرکت های بیمه ای با بیمه مرکزی به منظور افزایش 25 درصدی حق بیمه خبر داد و گفت: هنوز نظر بیمه مرکزی در این مورد اعلام نشده اما احتمالا با این موضوع موافقت می شود. در چنین شرایطی شرکت های بیمه ای باید تسهیلات خاصی از جمله فروش اقساطی بیمه نامه را در دستور کار داشته باشند.
 باید برای رانندگان کم خطر تسهیلات ویژه ای قائل شد و در عین حال باید این رانندگان بیمه شوند نه خودروها تا سابقه بیمه به شخص منتقل شود نه به خودرو. قطعا استقبال مردم به خرید بیمه نامه کاهش پیدا می کند و آنها را با مشکل مواجه خواهد کرد.





:: موضوعات مرتبط: اطلايه , ,
:: برچسب‌ها: بیمه , بیمه کوثر , بیمه نامه , ,
:: بازدید از این مطلب : 995
ن : روستایی
ت : 24 / 12 / 1390
.
مطالب مرتبط با این پست

موضوعات
دسته بندی محصولات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی