كوثر، اتومبيل نه، زندگي را بيمه مي‌كند
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

بیمه کوثر با شعار"توسعه بیمه های عمر" کارخود را آغاز و درگام اول طرح های نو بیمه سالمندان و بهگرد را برای اخذ مجوزبه بیمه مرکزی ارایه کرد.
عبدالرسول عطایی مدیرعامل بیمه کوثردراین رابطه گفته بود: بیمه کوثرضمن برنامه ریزی برای ارائه خدمات در تمام زمینه های صنعت بیمه اولین هدفش پوشش گسترده در حوزه انواع بیمه های زندگی است و با توجه به اینکه توسعه بیمه های زندگی در صنعت بیمه کشور مورد توجه قرار نگرفته و فواید این بیمه برای مردم به خوبی تشریح نشده است، با فرهنگ سازی میتوان این بیمه را میان اقشار جامعه رواج داد و باعث تحولی عظیم در صنعت بیمه شد.
درادامه گفت و گوی دنیای اقتصاد با مدیرعامل بیمه کوثررا بخوانید:
آقای عطائی به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه‌ای که تازه وارد بازاربیمه شده اید،ارزیابی جنابعالی از هفدهمین همایش بیمه و توسعه چیست ؟ آیا به انتظارات شما پاسخ داد ؟
برگزاری این گونه همایش‌ها به ویژه با نگرش توسعه ، امری بسیار نیکو و پسندیده بود و می‌تواند اثرات بسیار خوبی در حوزه صنعت بیمه داشته باشد و در همین جا از فرصت استفاده کرده و از برگزار کنند‌گان همایش ، به ویژه ریاست محترم بیمه مرکزی تقدیر و تشکر دارم.
از نکات قابل توجه در برگزاری اینگونه همایش‌ها این است که ان‌شاء‌ا... برای سال‌های آینده اطلاع رسانی و آگهی فراخوان مقالات زودتر انجام گیرد و حتی‌المقدور سعی شود مقالات منتخب از مقالاتی باشد که ارتباط بیشتری با موضوع و عنوان همایش داشته باشد.
مدیران و کارشناسان شرکت بیمه کوثر نیزدرسال اول فعالیت این شرکت ، شش مقاله جهت همایش ارایه دادند که خود حاکی از استقبال شرکت بیمه کوثر از این همایش بوده است.
در ضمن پیشنهاد می‌کنم برای برگزاری هر چه بهتر همایش‌ بیمه و توسعه و همایش های دیگربرای جلب مشارکت بیشترشرکت‌های بیمه‌ای ، دو نماینده علمی و اجرایی از آنان نیز درستاد برگزاری حضورداشته باشند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ، در همایش مذکور از تشکیل گروه‌های مالی بزرگ و واگذاری ریسک آنان به شرکت بیمه‌ای که جزو مجموعه آنان است انتقاد کرد ؛ با توجه به شرایط بیمه کوثر در پذیرش ریسک سهامداران نظر جنابعالی در این رابطه چیست ؟
ضمن قبول دغدغه‌های وزیر محترم اقتصاد و دارایی و انتقاد به جای ایشان در حوزه تشکیل گروه های مالی بزرگ و واگذاری ریسک آنان به شرکت بیمه‌ای که جزو مجموعه آنان است ، بایستی بپذیریم جهت بالا بردن ضریب نفوذ بیمه کشور ، نشر و گسترش فرهنگ بیمه و توسعه خدمات بیمه‌ای ، بنگاه های اقتصادی با حضور بیشتر خود در این صنعت و دقت لازم در مدیریت ریسک‌های پذیرفته شده می‌توانند به نحو مطلوب‌تری نقش خود را ایفا کنند.اینگونه شرکت‌ها می توانند با شناخت ریسک‌ها و مدیریت صحیح و فنی آن اطمینان خاطر را برای ذینفعان خود حاصل کنند ؛ بدیهی است رعایت اخلاق حرفه‌ای درکنارمدیریت درست ریسک ها موجب ایجاد بازاررقابتی پایدارمی شود.
بیمه کوثر با رویکرد توسعه بیمه‌های عمر کار خود را آغاز کرد ، چرا ؟ لطفاً توضیح دهید.
یکی از راهبردهای اساسی و رویکرد اصلی بیمه کوثربرای ورود به صنعت بیمه کشور، توسعه بیمه‌های عمر و درمجموع توسعه بیمه‌های زندگی است.
برغم بیش از 75 سال بیمه‌گری در ایران متأسفانه بیمه های عمرکماکان مغفول مانده است ، بررسی شاخص‌های بیمه کشور و مقایسه آن با شاخص‌های بین‌المللی نیز نشان می‌دهد که تا نقطه مطلوب فاصله زیادی هست. توسعه ملی بدون بهبود شاخص‌های مرتبط با امنیت اجتماعی و اقتصادی نیروی انسانی میسر نیست و بیمه‌های زندگی ازتاثیرگذارترین شاخص‌ها برای تحقق این امراست.
تجربه سال ها بیمه گری دردنیا نشان داده است که اغلب بیمه‌های عمر مانند بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری، آینده فرد و خانواده را تضمین می‌کند و منبع درآمدی برای آینده بیمه شده بشمار می‌رود ، از طرفی رقابت ناسالم در این حوزه کمتربه چشم می خورد؛ بنابراین بیمه کوثر نفوذ و کسب سهم هر چه بیشتر در بیمه‌های عمر و زندگی را در اولویت برنامه هایش قرارداد.
البته اعلام برنامه ویژه برای بیمه های زندگی بدان معنا نیست که بیمه کوثر نسبت به سایررشته ها توجه خاصی ندارد ، بلکه طرح های جدید بیمه کوثردر زمینه بیمه های اموال ،مسئولیت واتکایی دردست بررسی است که درآینده به بازارعرضه خواهد شد.
آقای عطایی، اکثرشرکت های بیمه ای که قبل ازشما وارد بازاربیمه شدند هدف اصلی خود را توسعه بیمه عنوان کردند اما نتیجه عملکرد صنعت بیمه تصاحب 60درصد پرتفوی توسط بیمه های اتومبیل است. شما چگونه می خواهید اهداف خود را محقق کنید؟
هدف بیمه کوثر کمک به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور است، ضریب نفوذ بیمه در کشور 4/ 1 درصد است و با متوسط جهانی آن 5/ 7 درصد فاصله زیادی دارد. نگاه ماه به بیمه ، حفظ عزت و ارتقای منزلت اجتماعی بیمه‌گذاران و ورود به بازار بیمه کشور به عنوان یک رویکرد استراتژیک و کمک به ارتقای حفظ سرمایه‌های فیزیکی بیمه‌گذاران و رویکرد خدمات بیمه‌ای در حوزه بازنشستگی و مکمل درمان گروهی است.
ما به دنبال بیمه شخص ثالث نیستیم. البته این بدان معنا بیست که بیمه کوثربه این بازاروارد نمی شود چون همانطور که می دانید خرید بیمه شخص ثالث برای بیمه گذارو فروش آن برای بیمه گراجباری است ؛ اما برای توسعه وجلب نظرمشتری سعی نمی کنیم ازاین بیمه نامه اجباری استفاده کنیم .
توجه داشته باشید ، توسعه خدمات نوین بیمه ای در راستای حفظ سرمایه‌های فیزیکی و انسانی می‌تواند موجب یک تعامل دو سویه بین بیمه و مردم شود؛ تعاملی که اینک بسیارکمرنگ است .
سرمایه اولیه شما چه میزان است ؟ آیا برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارید ؟
سرمایه اولیه شرکت بیمه کوثر 400 میلیارد ریال است تا این شرکت بتواند علاوه بر ارائه خدمات بیمه‌ای خود در حوزه‌های بیمه اشخاص ، اموال و مهندسی و مسئولیت در زمینه قبول اتکایی نیز فعالیت کند.
طبیعی است با توجه به برنامه‌های میان مدت شرکت و توسعه خدمات بیمه‌ای ، بیمه کوثر افزایش سرمایه خواهد داشت که در گام اول پیش‌بینی می‌شود سرمایه به 680 میلیارد ریال بالغ شود تا علاوه بر افزایش سهم نگهداری ریسک‌های بزرگ بتوانیم در زمینه قبول اتکایی از خارج کشور نیز فعالیت نماییم.
زمانی بیمه کوثر وارد بازار بیمه شد که نرخ شکنی داغترین بحث این صنعت بود ، مطالعات شما از این بازار چیست ؟ بیمه کوثر برای فعالیت در بازار رقابتی چه برنامه‌ای دارد ؟
نرخ شکنی مشکل کوتاه مدتی است و زمان آن را حل خواهد کرد، زیرا نرخ شکنی و آسیب به حاشیه سود دربازاری که تمامی شرکت ها دارای سهامداران بخش خصوصی هستند نمی تواند پایدارو طولانی باشد. شرکت هایی که وارد رقابت ناسالم می‌شوند در نهایت ورشکسته خواهند شد؛ شرکت های بیمه باید بجای نرخ شکنی سراغ بازاراهای جدید بروند یا بدون ایجاد فضای انحصاری در بازار بیمه ، به یک همکاری مشترک در قبول ریسک ها نزدیک شوند . بیمه کوثرنیز به دنبال جذب مشتری از طریق ارائه خدمات مناسب پس از فروش و ایجاد ویژگی ها و امتیازات ضابطه‌مند است. رضایتمندی مشتری از خدمات ، رمز بقای شرکت ها به ویژه شرکت های بیمه (به خاطر ناملموس بودن نوع کالاها ) است.
آقای فرشباف ماهریان رئیس کل بیمه مرکزی از نهایی شدن طرح نظارت مالی بر شرکت‌های بیمه خبر دادند ، نظر شما در این خصوص چیست ؟ آیا بیمه کوثر آمادگی ورود به نظام نظارت مالی را دارد ؟
یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی نظارت مالی در هر یک از بازارهای مالی است و اعلام این دغدغه توسط رییس کل بیمه مرکزی نیزطبیعی است . واضح و روشن است که یکی از مهمترین اهداف نظارت مالی ، کنترل بازار در غیاب نظام تعرفه است و حداقل انتظار از تدوین کنندگان این طرح این است که بتواند در کوتاه مدت به اهداف نظارتی خود برسد و ما نیز با استقبال از این طرح امیدواریم بیمه مرکزی به این مهم نائل آید و شرکت بیمه کوثر ضمن آمادگی لازم جهت اجرایی شدن طرح نظارت مالی بر شرکت‌های بیمه ، آماده همه گونه همکاری با بیمه مرکزی است.




:: بازدید از این مطلب : 1078
ن : روستایی
ت : 1 / 12 / 1390
.
مطالب مرتبط با این پست

موضوعات
دسته بندی محصولات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی